Tredjemanshantering

Hem » Tjänster » Besiktning » Tredjemanshantering

Tredjemanshantering – för färre klagomål och ett smidigare bygge

Mark och anläggningsarbeten som sker i närheten av bostäder eller verksamheter ger ofta upphov till frågor och oro. Boendes och grannars upplevelse av störningar ska självklart tas på allvar. Ett missnöje kan dessutom snabbt utvecklas till klagomål eller till och med överklaganden som kan leda till kostsamma förseningar eller i värsta fall ett byggstopp.

Den som ansvarar för ett byggprojekt har allt att vinna på att agera tidigt och professionellt i kontakten med tredje man. Metron erbjuder tredjemanshantering i samband med bygg- och anläggningsprojekt, en tjänst som innebär att vi sköter all kontakt med boende och fastighetsägare kring omgivningspåverkan, särskilt i samband med vibrationsalstrande arbeten. Ofta handlar det inte om stora insatser. Rätt information, ett trevligt bemötande och tillgänglig expertis räcker långt för att skapa förtroende och undvika framtida problem.

Metron har mångårig erfarenhet av kommunikation med tredje man, både i privat och offentlig miljö. Vi vet vad som krävs för att trygga omgivningen och minska risken för missförstånd, felaktiga skadeanspråk och oro. Det kan handla om att vi håller informationsmöten, gör individuella besök, svarar på tekniska frågor eller bara finns tillgängliga under projektets gång.

Vi är också en oberoende aktör, vilket gör att både beställare och boende kan känna förtroende för att dialogen är saklig, professionell och lyhörd. Du som byggherre, projektledare eller entreprenör kan fokusera på det du är bäst på – att bygga – medan vi tar hand om tredjemanskontakten.

Vill du veta mer om hur vi kan anpassa en lösning för tredjemanshantering till ditt projekt? Kontakta oss – vi berättar gärna mer.